This is a real NFT which is auctioned on Open Sea.

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Value of Experience

Be conscious

In the age of “experience economy” and customer centricity, brand experiences have become hybrid, combining the real and the virtual world. Every touchpoint with customers and employees is measured and optimized. The next generation of the internet will be accessible and tangible: an experience in itself. As society transitions to a virtual reality, consciousness will take on a whole new significance. Technologies such as Artificial Intelligence and Augmented Reality will allow us to better identify and understand the information needs of target groups, and provide a tailored experience. At the same time, it is important to satisfy the desire for authentic and lasting emotions in the real world; to balance proximity and distance; to not just demand, but actively earn, trust. A balancing act, for sure, but one that offers fascinating potential for communication.
The CCO takeaway: Create value – be conscious.

Im Zeitalter von Erlebnis-Ökonomie und Dienstleistungsfokus verbinden Markenerlebnisse die reale mit der virtuellen Welt. Sie sind deshalb in den meisten Branchen schon lange hybrid geworden. Im Austausch mit Kunden und Mitarbeitenden wird jeder digitale Touchpoint laufend gemessen und optimiert. Die nächste Generation des Internets wird noch sinnlicher zugänglich und erlebbar sein. In einer Gesellschaft auf dem Weg zu dieser neuen virtuellen Realität erhält das bewusste Erlebnis einen neuen Stellenwert. Künstliche Intelligenz und (digital) erweiterte Realität werden es uns erlauben, den Informationsbedarf von Zielgruppen besser zu identifizieren, ihre Werte und Bedürfnisse zu erkennen und ein darauf abgestimmtes Erlebnis anzubieten. Gleichzeitig gilt es in der realen Welt dem Verlangen nach authentischen und nachhaltigen Emotionen gerecht zu werden, Nähe und Distanz abzuwägen und Vertrauen nicht nur zu fordern, sondern auch mit gelebten Werten zu verdienen. Eine Gratwanderung, aber auch ein faszinierendes Potential für eine Kommunikation, die sich einer wandelnden Erfahrungswelt bewusst ist.
Fazit für den CCO: Create value - be conscious.

Communication reaches every sphere of life - but only authentic messages stick as an experience.

Tobias Steger
Member HarbourClub and CCO Microsoft (Switzerland)

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